Framen met Mad Men

Framen met Mad Men

Ik zou graag eens een campagne opzetten met Donald Draper uit de hitserie Mad Men. Eeuwig zonde dat de beste man niet écht bestaat, aangezien hij een goede neus heeft voor marketing, overtuigende beelden en…framing!

In een geniaal fragment uit het eerste seizoen van Mad Men is hoofdpersoon Don Draper een campagnepresentatie aan het houden voor Kodak. Ze hebben een nieuwe diaprojector ontwikkeld. Zij noemen hun nieuwe product ‘the wheel’. Dat klinkt spannend en snel. Fout, zegt Don. ‘It’s not called the wheel, it’s called the carousel’. Nostalgie werkt in dit geval veel beter.

Frame de projector als een tijdmachine in plaats van een ruimteschip. Don weet als geen ander hoe met het opwekken van het juiste frame en de bijbehorende associaties en gevoelens mensen verleid worden tot het kopen van zo’n apparaat.  Laat je ook verleiden door dromerige Don!

framen met mad men


Posted by Sarah Gagestein

Categorised under Geen categorie
Bookmark the permalink or leave a trackback.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

or