fbpx

Onze diensten

We horen het op steeds meer plekken: ‘framing, daar moeten wij iets mee’. Maar goede frames komen niet aanwaaien. Die komen niet zomaar bovendrijven. Goede frames worden ontwikkeld, onderhouden en consequent gebruikt. Alleen dan is de communicatie echt effectief en overtuigend. Wil je je overtuigingskracht vergroten en daarmee ook je invloed? Wil je dat je collega’s of werknemers de krachtige kunst van framing leren en behendiger worden in hun communicatie? Ruis opsporen binnen je boodschap? Meer weten over hoe overtuigende taal werkt? We staan voor je klaar!

Er komt een nieuw boek aan...
Wil jij je overtuigingskracht vergroten en daardoor meer invloed krijgen? Frames leren zien, ontwerpen en gebruiken? Een echte meesterframer worden?
Laat je e-mailadres achter en wij sturen je een berichtje als ons nieuwe boek beschikbaar is. Dan ben jij als eerste op de hoogte!

Workshop framing

In een workshop wordt allereerst aan de hand van voorbeelden en theorie uitgelegd wat framing is, hoe het werkt en waarom het belangrijk is. In het tweede deel van de workshop wordt er aandacht besteed aan de praktijk: hoe ontwerp je eigen frames en wat zijn de valkuilen die je onderweg tegenkomt? Indien gewenst is er natuurlijk ruimte voor toegankelijke oefeningen en kunnen we specifieke casussen voorbereiden. De training is praktijkgericht en geeft deelnemers concrete handvatten om de volgende dag al effectiever te zijn. Of je nou 30 minuten of 8 uur kan vrijmaken voor de workshop. Voor iedereen die effectiever, concreter en aantrekkelijker wil leren communiceren!

Frames ontwikkelen – consultancy en strategiesessies

What’s in a frame? Wat werkt en wat niet? Het ontwikkelen van een aantal basisframes voor belangrijke issues waar je mee te maken hebt kan een pittige klus zijn. Hoe ga je bijvoorbeeld over ‘duurzaamheid’ communiceren? Wat is een ‘betrokken’, ‘maatschappelijke’ of een ‘servicegerichte’ instelling? Hoe kun je een nieuwe dienst of product nu eigenlijk het best framen? We zoeken het samen met je uit en maken een handleiding die je voortaan bij alle communicatie kunt gebruiken.

Framingonderzoek – welke frames leven? En welke werken?

Welke frames leven in je doelgroep over een onderwerp waar je over communiceert? En welke zijn bruikbaar om te gebruiken? Welke zijn levensgevaarlijk? Taalstrategie heeft ervaring met kwalitatief en kwantitatief framingonderzoek. We helpen bij het opzetten en uitvoeren van gedegen wetenschappelijk onderzoek en begeleiden bij het interpreteren en implementeren van de resultaten. We kunnen aan de slag met inhoudsanalyse, enquêtes, experimenten of focusgroepen. Afhankelijk van de vraag, kiezen we welke onderzoekmethode (of mix) daar het beste bij past.

Goed geframede tekst

Een goed geframede toespraak, webtekst of flyer komt beter aan bij de ontvanger en heeft een grotere impact. Door het gebruiken van het juiste frame bereik je je doelgroep beter, voelen zij zich meer aangesproken door de boodschap en zijn zij sneller geneigd de informatie op jouw manier te interpreteren. We schrijven aantrekkelijke tekst voor onze klanten, gericht op de ontvanger en we waken over samenhang en toon. Zo bereik je maximaal effect. Al teksten geschreven maar nog twijfels of het frame er helemaal strak inzit? Dan lezen we mee en scherpen we de tekst aan totdat het een vlijmscherpe boodschap is.