Nee, in de meeste gevallen niet. En toch proberen we het vaak. Of we proberen kalm te blijven en onze argumenten nog maar eens te herhalen. Ook dat heeft in de meeste gevallen maar weinig zin. Want argumenten zijn zelden genoeg om écht te overtuigen. Veel vaker ligt het aan de manier waarop je je boodschap brengt of mensen met je meegaan of in de weerstandmodus schieten. Raak je wel de juiste gevoelige snaar? Of raak je helemaal niks bij de ander?
Sarah heeft dit boek geschreven samen met psycholoog Job Boersma. Allebei een ander specialisme, maar met dezelfde eigenwijze visie op overtuigen. Samen hebben ze alle inzichten rond overtuigen en beïnvloeden verzameld die wél werken en op een praktijkgerichte manier opgeschreven. Want erover lezen is leuk, maar je moet het vooral daarna ook zelf kunnen gaan toepassen. Ze schrijven over beïnvloeden & het brein, framing, sociaalpsychologische invloedstechnieken, slimme gesprekstechnieken, nudging, speelveldanalyse en sturen met emoties. Interessant en bruikbaar voor iedereen die wel eens een ander probeert te overtuigen (wie niet eigenlijk?)!
Kopen kan bijvoorbeeld bij Managementboek of Bol.com. Maar je boekwinkel heeft ‘m ook als het goed is! Gelezen en wil je laten weten wat je ervan vond? Of heb je een succes dat je wilt delen? Of heb je een vraag? Dat horen we allemaal heel graag, dus neem gerust contact op.
Andere artikelen